Jaki jest zakres usług oferowanych przez zdalnych asystentów?

 

Zakres usług oferowanych przez wirtualnych asystentów w dużym stopniu zależy od indywidualnych potrzeb zleceniodawcy. Zasadniczo są to wszelkie powtarzalne czynności, które nie muszą być dokonywane przez niego osobiście oraz w zakresie których da się opracować ustaloną procedurę wykonawczą. Jaki zakres obowiązków posiadają zdalni asystenci?

assistent

 

Kto korzysta z usług concierge?

Wirtualny asystent jest w stanie zająć się wszystkimi aspektami związanymi ze sprawną organizacją spraw zawodowych oraz prywatnych zleceniodawcy. Z jego usług korzystają zazwyczaj osoby, których codzienna praca wymaga spełniania obowiązków o zróżnicowanym poziome skomplikowania. Są to zwykle przedsiębiorcy nie prowadzący tradycyjnych firm, a tym samym nie posiadający pracowników etatowych oraz biur. Przeważnie są wykwalifikowanymi managerami lub wykonują wolne zawody, więc usługi wirtualnego concierge są dla nich niemałym odciążeniem.

Organizacja spraw zawodowych i prywatnych

Wirtualny asystent może zająć się planowaniem i umawianiem spotkań, zarówno konferencyjnych, jak i biznesowych. Zdalny concierge odbiera również telefony i umawia wizyty lekarskie pracodawcy. Może wykonywać podstawowe prace redakcyjne i edytorskie, na przykład dokonując korekty tekstów przed ich opublikowaniem. W zależności od kwalifikacji, zdalni asystenci zajmują się nierzadko przygotowywaniem tłumaczeń i transkrypcji. Prowadzą badania marketingowe i opracowują ankiety, a także generują różnorakie raporty. Są również w stanie prowadzić podstawowe analizy, opracowywać ewaluacyjne ankiety oraz monitorować opinie klientów na temat jakości usług świadczonych przez zleceniodawcę.

Obsługa platform społecznościowych 

Zdalni asystenci bardzo często zatrudniani są do obsługi technicznej platform społecznościowych. Dotyczy to przede wszystkim podstaw obróbki graficznej, linkowania, promocji czy publikacji tekstów. Umiejętności te przydają się na przykład przy prowadzeniu bloga. Po zamieszczeniu treści w mediach społecznościowych, concierge monitoruje zasięgi, sprawdza reakcje innych użytkowników i decyduje o wprowadzeniu ewentualnych zmian w harmonogramie publikacji. Poza prowadzeniem fanpage i profili, zdalni asystenci mogą wziąć pod opiekę stronę internetową oraz sprzedażowy landing page, a także zająć się tworzeniem bazy klientów i redagowaniem newslettera.

Komunikacja z odbiorcami 

Ważnym aspektem pracy wirtualnych asystentów jest komunikacja z klientami zleceniodawcy. Dla wielu użytkowników bardzo ważne jest budowanie pozytywnej relacji z odbiorcami usług i produktów, którzy obecni są na wielu różnych kanałach social- media. Wynajęty concierge może zająć się odpowiadaniem na maile, komentowaniem treści zamieszczanych w mediach społecznościowych oraz prowadzeniem dyskusji we wpisach na blogu. Wirtualny asystent zajmuje się komunikacją w zakresie ustalonym przez zleceniodawcę oraz w jego imieniu. Poza reagowaniem na zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów, concierge może też zająć się prowadzeniem obsługi po-sprzedażowej oraz odpowiadaniem na reklamacje.

 

Tworząc ten artykuł, korzystaliśmy z wiedzy i doświadczenia zespołu Brella.pl

Podziel się swoim zdaniem